Vacature Algemeen Directeur Hadoks, 1 fte, Regio Haaglanden

Als alle goedkeuringen binnen zijn, start per 1 januari 2019 een nieuwe, grote organisatie ter ondersteuning van de huisartsenzorg: Hadoks. De krachten van vier organisaties die op dit moment huisartsenzorg verlenen en ondersteunen worden gebundeld door middel van een fusie van:

  • SMASH: spoedeisende hulp van huisartsen buiten kantoortijden
  • ELZHA: organisatie van de zorg voor chronisch zieken in de eerste lijn
  • HKH: ondersteunende diensten voor huisartsen
  • SHOP: organisatie van de zorg van mensen met psychische problemen in de eerste lijn


Hadoks is er voor en door huisartsen. Wij ondersteunen huisartsen optimaal, zodat hoogwaardige eerstelijnszorg mogelijk is en de zorg voor patiënten centraal staat. De nieuwe organisatie komt onder leiding te staan van een Raad van Bestuur. Als Algemeen Directeur is het aan u de taak om de verschillende onderdelen tot een geheel te maken.

Zo geeft u richting aan deze fusie - met het oog op ultieme samenwerking
Over twee jaar heeft u een van de grootste huisartsenorganisaties in Nederland gestroomlijnd: het is de bedoeling dat alle werknemers van de vier onderdelen ook daadwerkelijk deel uitmaken van Hadoks. Het is aan u om ervoor te zorgen dat Hadoks een aansprekende organisatie wordt waar efficiënt en volgens de nieuwste inzichten gewerkt wordt.

Vanuit een gedegen plan geeft u de fusie vorm, terwijl de huidige werkzaamheden gewoon doorgaan. Hierbij houdt u met tact en beleid rekening met de professionele kenmerken van de organisaties. U krijgt het voor elkaar dat mensen (intern én extern) het vertrouwen voelen om de hoge kwaliteit te blijven waarborgen, met behoud van de professionele service zoals ze dat gewend zijn. Hierbij stelt u, samen met de in de organisatie werkzame managers, het managementteam samen.

Uw uitdaging zit voornamelijk in het creëren van synergie door het:

  • leren kennen van de complexe organisatie en deze te doorgronden;
  • inspelen op kansen (o.a. omtrent nieuwe financieringsstromen, veranderingen in de zorg, ontwikkelingen in de samenleving);
  • managen van stakeholders en het onderhandelen met o.a. gemeenten, ziekenhuizen, zorginstellingen en zorgverzekeraars;
  • opzetten en onderhouden van een relevant netwerk, waarbij u de juiste prioriteiten kunt stellen en weet welke in- en externe belanghebbenden betrokken moeten worden;
  • vormgeven van een nieuwe organisatie uit vier organisaties die voldoet aan de doelstellingen van de fusie, waarbij het de belangrijkste taak is om voor en namens alle huisartsen bij te dragen aan goede zorg waar de patiënt centraal staat.

Functie-eisen

De Algemeen Directeur die onze belangen succesvol samenbrengt
U bent van nature een ondernemer en durft een visie en strategische koers uit te zetten én te implementeren. Door uw charismatische karakter en uitstekende communicatieve vaardigheden bent u een leider die mensen wil verbinden. Transparantie en eerlijkheid staan hoog in uw vaandel, u staat open voor meningen én bent daadkrachtig - zonder empathie te verliezen. Uw strategisch inzicht, politieke gevoel (binnen en buiten de organisatie) en innovatieve vermogen gaan samen met uw visie op de zorg, en de eerstelijnszorg in het bijzonder.

Daarnaast beschikt u over:

  • Academisch werk- en denkniveau
  • Bestuurlijke c.q. senior managementervaring
  • Ervaring in het leiden van een middelgrote (zorg-)organisatie en reorganisatie-, integratie- en fusieprocessen
  • Kennis van en ervaring met bedrijfsvoering (HRM, financieel beheer, inkoop) in de (eerste-)lijnszorg, en de toepassing van ICT hierop
  • Goede onderhandelingsvaardigheden, teambuildingkwaliteiten en het vermogen om snel te schakelen: u gaat om met medewerkers met uiteenlopende professionele kwalificaties en inspireert en bent aanspreekpunt voor uiteenlopende groepen


Een bijzondere uitdaging met een mooie beloning
U kunt een belangrijke bijdrage leveren aan een stevige huisartsenorganisatie die er werkelijk toe doet, en die verschil maakt. Het grote aantal huisartsen en patiënten, samen met uw innovatieve leiderschap, maken dit tot een succes.

Ons aanbod:

  • Een bezoldiging van maximaal € 151.000,- (conform WNT III)
  • Voor de overige arbeidsvoorwaarden wordt de cao-huisartsenzorg als uitgangspunt genomen


Maak de gezamenlijke ambities van deze organisatie waar
Beheerst u de kunst om met uw strategische visie te innoveren, zonder hierbij de bestaande doelen uit het oog te verliezen? Zet uzelf dan op de kaart als de actief verbindende factor binnen Hadoks. Solliciteer direct en stuur uw cv en motivatie voor 7 oktober 2018 via de 'Solliciteer' button. De gewenste datum van indiensttreding is 1 januari 2019, doch uiterlijk 1 maart 2019.

Neem voor meer informatie contact op met Emmely Frenken de Jong (Manager Recruitment a.i.) via hrhadoks@hrabonnement.nl of 06 - 46 34 33 34. De selectieprocedure is uitgebreid en betreft een zorgvuldig proces, waarbij drie gesprekken plaatsvinden en een referentiecheck. Een assessment kan deel uitmaken van de procedure.

Wij gaan zorgvuldig met uw gegevens om, conform de AVG. Uw gegevens worden bewaard tot uiterlijk 4 weken na het sluiten van de procedure en worden daarna veilig vernietigd. Wij zullen op dit moment geen gehoor geven aan acquisitieverzoeken.

Solliciteren?

Middels onderstaande knop kun je direct solliciteren op deze vacature.

Solliciteren

 

 

© 2018 Webdesign Bureau De Webmakers